WILLIBRORDPLAQUETTE VOORBRIGITTA SEEKLES

Tijdens het jaarlijkse bestuurseten van parochiebestuur en pastoraal team
op 22 mei j.l. hebben we namens de Aartsbisschop van Utrecht, Zijne Eminentie
Kardinaal Eijk, de Willibrordplaquette mogen uitreiken aan Brigitta
Seekles.


De Willibrordplaquette is in ons Aartsbisdom
Utrecht een bisschoppelijke
onderscheiding voor parochianen, die
zich buitengewoon verdienstelijk hebben
gemaakt voor de parochie of haar
geloofsgemeenschappen.
Van Brigitta Seekles kan dit zeker gezegd worden.

Meer dan 20 jaar heeft zij pastoraal
team en parochiebestuur secretarieel
ondersteund. Voor ons als team en
bestuur was zij steun en toeverlaat. Brigitta
notuleerde alle vergaderingen van
pastoraal team en parochiebestuur. Verder
verzorgde zij een groot deel van de
correspondentie van team en bestuur.
Ook nam zij de contacten van parochiebestuur
en pastoraal team met locatieraden,
pastoraatsgroepen en andere
werkgroepen en personen/vrijwilligers
in onze locaties voor haar rekening. Omgekeerd
was zij voor hen ook aanspreekpunt
naar team en bestuur toe. Brigitta
vervulde ook een coördinerende rol bij
het samenstellen en aanpassen van de
vieringenroosters, de ledenadministratie
van onze parochie en het bijhouden van
onze parochieboeken. Tevens was zij
verantwoordelijk voor het archief van
onze Emmanuelparochie. En zo waren
er nog wel meer taken, die zij vervulde.
Als ‘spin in het web’ was zij de stille
kracht achter de schermen. Discreet en
betrouwbaar deed Brigitta haar werk.
Ze wilde niet op de voorgrond treden;
op haar ingetogen en bescheiden wijze
bleef zij het liefst op de achtergrond;
maar toch was ze voor onze parochie o
zo belangrijk!
De laatste maanden werd ons als team
en bestuur duidelijk, dat zich in het
leven van Brigitta andere prioriteiten
gingen aandienen. Nu haar man Johan
met pensioen was, en zij opa en oma
waren geworden, met ook twee kleinkinderen
in het buitenland, brak er voor
Brigitta geleidelijk een andere fase aan
in haar leven. Daarom ook is Brigitta met
pensioen gegaan. Als Emmanuelparochie prijzen we ons gelukkig, dat we in
de persoon van Marieke Weijdema een
waardige opvolger voor Brigitta hebben
kunnen vinden. In het najaar van 2025
heeft Brigitta haar ingewerkt. Tijdens het
najaarsoverleg van de elf locaties van
november jl. hebben we als Emmanuelparochie,
onder dankzegging voor al die
jaren fantastisch werk, afscheid genomen
van Brigitta.
Onlangs, tijdens ons bestuurseten,
mochten we daar als waardering voor al
wat Brigitta voor onze parochie gedaan
heeft, namens de Aartsbisschop nog de
Willibrordplaquette aan toevoegen.
Beste Brigitta, fijn dat je samen met
Johan nog één keer in ons midden aanwezig
was. Vrede voor jou, voor jullie,
zegen en alle goeds!
Mede namens pastoraal team en parochiebestuur,


Pastoor André Monninkhof