BEDEVAARTSDAG NAAR KEVELAER,VOOR ALLE LEEFTIJDEN

Maria gaf alle ruimte aan God en haar naasten
en wat een zegen en inspiratie is ze daardoor nog
steeds voor ieder van ons.
In Kevelaer straalt ze in vele gebouwen en voel je
haar nabijheid via alle kaarsen, die vertrouwvol,
vaak vergezeld door innerlijke gebeden, voor haar
aangestoken worden.


Dat gebeurt al sinds 1642; het was toen een
roerige en moeilijke tijd en Kevelaer bestond nog
slechts uit enkele kapotte huizen in een verwoest
gebied. De bedevaartsplaats ontstond dankzij de
Nederlandse (!) Hendrick Busman, die als marskramer
regelmatig door dit gebied trok en daar
zeer door geraakt werd. In 1642, verscheen Maria
meermaals aan hem en vroeg om precies op die
plek een kapel te bouwen. Sindsdien wordt Maria
er vereerd als Troosteres der Bedroefden.
Ook dit jaar gaan we met bussen naar onze Moeder Maria.
Bent u niet zo goed ter been? In het ruim van de bus is plek voor rollators en rolstoelen;
maar u moet wel zelf, of met wat hulp, in en uit de bus kunnen klimmen.
Het dagprogramma bestaat uit prachtige vieringen in mooie gebouwen:

  • De eucharistieviering en het Marialof.
  • De kruisweg kan meegelopen worden in het park, of in de kapel zittend meebeleefd
    worden.
  • Voor wie gezamenlijk wil eten; er zijn ongeveer 160 plekken in het priesterhuis.
  • Er is tijd om op een terrasje te zitten en om souvenirs te kopen. Deze worden gezegend
    door de priester.
    En wie weet, kent u iemand in uw eigen familie of kennissenkring die het fijn zou
    vinden om deze dag met ons mee te gaan, om er gesterkt door verder te kunnen.
    Meer informatie volgt in de komende tijd. Dan zullen er ook opgaveformulieren bij
    zijn.